190
de lei – toată colecţia Gazeta Matematică 1895-2009 (ediţie
electronică).
Foloseşte codul ELGM-1895 la efectuarea comenzii. [Click Aici] pentru
detalii. |
|
|
|
| Articolele Cancelariei Naţionale |
| | | | | Spaţiul
virtual eTwinning – un nou orizont educaţional, Prof. Gabriela Ionescu,
Colegiul Tehnic Nr.2, Tîrgu-Jiu, Gorj
Am descoperit de ceva vreme un cadru al comunicării internaţionale cu scop didactic
despre care auzisem doar sporadic, fără a realiza foarte bine la ce se referă. Acest
cadru este platforma electronică eTwinning, un spaţiu care oferă profesorilor şi elevilor
un nou orizont, materializat într-un mediu virtual sigur, de nivel internaţional, în
care putem să căutăm împreună idei eficiente procesului instructiv-educativ şi în care
să învăţăm şi să ne dezvoltăm colaborând cu alte şcoli europene.
articolul complet » |
|
Predarea
scris-cititului în clasa a II-a în alternativa educaţională Waldorf, Inst. Adrian Condrea - Liceul
Waldorf Iaşi
Lucrez în Şcoala Waldorf de 17 ani şi am avut ocazia, pe parcursul a patru cicluri complete I-IV
şi după terminarea acestora, să verific în practică şi în timp efectele benefice asupra copilului
ale abordării procesului instructiv-educativ în spiritul pedagogiei Waldorf. De asemenea, fiind implicat
în activităţi de management a şcolilor Waldorf din România – sunt director al Federaţiei Waldorf
din România precum şi membru al Comisiei Naţionale pentru Alternative Educaţionale, comisie înfiinţată
de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Tineretului şi Sportului - am avut posibilitatea să observ
rezultatele colegilor din ţară şi din străinătate, rezultate obţinute prin aplicarea la clasă a principiilor
acestei alternative educaţionale.
articolul
complet » |
|
Învăţarea
prin colaborare versus competiţie, Înv. Carmen-Cristina Diaconu, Şc. cu cls. I-VIII Nr. 2 Vatra
Dornei – jud. Suceava
Metoda de învăţământ este o modalitate comună de acţiune a cadrului didactic şi a elevilor în vederea
realizării obiectivelor pedagogice, un mod de a proceda care tinde să plaseze elevul într-o situaţie
de învăţare mai mult sau mai puţin dirijată, un element de bază al strategiilor didactice, în strânsă
relaţie cu mijloacele de învăţământ şi cu modalităţile de grupare a elevilor; ea face parte din condiţiile
externe ale învăţării, care determină eficienţa acesteia.
În ultimii ani se conturează o categorie distinctă de metode, bazate pe învăţarea prin colaborare.
articolul complet » |
|
Pedepse
sau recompense în şcoală? Prof. Mihaela Contescu, Col. Teh. „Lazăr Edeleanu” şi Gr. Şc. Ind. „1Mai”
Ploieşti
Aşa cum se susţine în psihologie recompensele şi pedepsele au un rol semnificativ în motivaţia
indivizilor. Dacă ar fi să alegem între ele, balanţa ar înclina în favoarea utilizării recompenselor
în detrimentul pedepselor. Totuşi, s-a demonstrat, că, decât o atitudine indiferentă e mai bine
să utilizăm chiar şi o motivaţie negativă dacă nu putem apela la una pozitivă.
În literatura de
specialitate se vorbeşte de rolul recompenselor interne şi externe în formarea şi întărirea motivaţiei
elevilor. Aceste tipuri de recompense pot juca un rol deosebit şi în managementul şi controlul
clasei, după cum susţine Emil Stan. Printre recompensele ce pot fi atribuite elevilor putem enumera:
nota, diplome, lauda, excursii gratuite, cărţi, premii în bani sau obiecte, dar şi satisfacţia
atingerii standardelor impuse de profesor, sentimentul de împlinire personală, satisfacerea curiozităţii. articolul
complet » |
| | | | |
|
|
|
|
| |
| | | | | Revista
electronică Didactic.ro este înregistrată cu ISSN 1884-4679 la Biblioteca Naţională şi este editată lunar de Didactic.ro, Cancelaria Naţională a cadrelor didactice din România.
Didactic.ro este un serviciu oferit de INTUITEXT,
compania de software educaţional a grupului Softwin.
INTUITEXT - Didactic.ro
Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 10A, complex Conect Business Park, clădirea
Conect 1, et. 1, sect. 2, Bucureşti, cod 020337.
Tel: 021-408 56 00
Fax: 021-233 07 63
E-mail: newsletter@didactic.ro
Condiţii de publicare în Revista electronică Didactic.ro
Dascălii care doresc să publice în Revista electronică Didactic.ro trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
- se trimit numai documente WORD, de maximum 3 pagini, redactate cu Times New Roman,
cu mărimea fontului 12, spaţiere la 1,5 rânduri;
- textele trebuie să fie obligatoriu cu diacritice şi
să conţină la final numele şi titlul didactic al autorului, şcoala şi localitatea la care predă acesta;
- documentele WORD trebuie să fie
denumite cu titlul materialului;
- în cazul în care au fost folosite surse bibliografice, în
mod obligatoriu acestea trebuie precizate la finalul materialului.
Articolele se primesc la adresa newsletter@didactic.ro şi
intră automat în procesul de selecţie pentru publicarea în revista electronică. Nu se trimite mesaj de confirmare a primirii articolelor sau a acceptării
lor spre publicare. | | | | | |