190
de lei – toată colecţia Gazeta Matematică 1895-2009 (ediţie
electronică).
Foloseşte codul ELGM-1895 la efectuarea comenzii. [Click Aici] pentru
detalii. |
|
|
|
| Articolele Cancelariei Naţionale |
| | | | | Colaborarea
şcolii cu comunitatea, Prof. Popoiu Emilia, Şc. nr. 5 “Elena Doamna”- Tecuci
Comunitatea există la noi numai ca noţiune geografică. Tot mănunchiul de legături
economice, politice, sociale şi culturale care formează o comunitate adevărată şi
îi dă individualitate şi forţă se află abia la începutul cristalizării. Spiritul
comunitar aproape că nu există. El a fost distrus, ca şi cel de bun cetăţean în ansamblu,
de regimul totalitar, pentru care a fi împreună, în comunitate/comuniune, însemna
desigur a fi mai puternici şi prin aceasta mai greu de controlat, prin urmare un
potenţial pericol pentru regim. Prin munca patriotică impusă, comunismul compromite
ideea de voluntariat care stă la baza formării şi dezvoltării acelei necesare dragoste
faţă de comunitate.
articolul complet » |
|
Managementul
succesului în şcoala vocaţională de artă, Prof. Alina Munteanu,
Col. Naţ. de Muzică „Dinu Lipatti”, Bucureşti
Vârsta adolescenţei este etapa ontologică ce se caracterizează printr-o plăcere cognitivă de a proiecta
scopuri îndrăzneţe, însă destul de depărtate de posibilul acţional în înfăptuirea lor. Un sprijin
în conştientizarea liniilor de forţă în stabilirea paşilor reali în drumul spre o carieră este necesar
şi poate crea acea atitudine de asumare a fiecărui moment în devenire ca pe o etapă necesară în autorealizare.
Întocmai aceasta este viziunea modernă asupra succesului ca atitudine, ca poziţionare a personalităţii
în funcţie de scopurile stabilite şi de posibilitatea de acţionare.
articolul
complet » |
|
Dispozitivele
şi jucăriile didactice în predarea ştiinţelor, Prof. Pop Maria, Col. Teh. „Alesandru Papiu Ilarian”,
Zalău – judeţul Sălaj
Ca alternativă la predarea ştiinţelor şi pentru înţelegerea lumii înconjurătoare, profesorii au
la îndemână o gamă variată de dispozitive şi jucării didactice, prezentate în cadrul celor trei
ediţii ale „Festivalului Ştiinţei”. Jucăriile didactice pot fi propuse elevilor chiar la vârste
mici, în jur de opt ani, când aceştia au deprinderi minime de lucru cu foarfecele, cu cleştele,
ştiu decupa, îndoi şi lipi carton, pot modela sârme subţiri etc şi totodată pot opera cu noţiunea
de fenomen, cel puţin la nivel concret, specific vârstei. Valorificarea didactică trebuie adaptată
structurii cognitive a elevului, care prezintă diferenţe majore, în funcţie de vârstă. Dispozitivul
sau jucăria didactică sunt indicate să fie propuse unei grupe de doi sau trei elevi pentru a beneficia
de avantajele lucrului în echipă, atât în ce priveşte eficienţa activităţii, cât şi pentru dezvoltarea
capacităţii de a-şi asuma un rol în echipă şi de a colabora cu ceilalţi în vederea realizării unui
scop comun.
articolul complet » |
|
Confruntarea
cu anxietatea la matematică, Prof. Nica Ionuţ Bogdan – Lic. Teoretic “Petru Cercel” Târgovişte
La fel ca şi frica de scenă, anxietatea la matematică poate fi o condiţie de inferioritate care poate
cauza umilire, resentimente şi chiar panică. Sunt de luat în considerare următoarele afirmaţii ale
elevilor: Când mă uit la o problemă de matematică, mintea mea merge complet în gol. Mă simt prost
şi nu-mi pot aminti cum să rezolv chiar lucruri simple. Am urât matematica încă de când eram mic,
când tatăl meu m-a pedepsit pentru o săptămână deoarece nu am putut învăţa tabla înmulţirii. Examenele
de matematică mă înspăimântă. Îmi transpiră palmele, respire mai repede şi de multe ori îmi pierd
concentrarea. Este şi mai rău dacă mă uit în jur, pentru că îi văd pe toţi cum lucrează şi ştiu că
sunt singurul care nu poate rezolva. Unii oameni pot face matematica – nu eu! Tot ce exprimă aceşti
elevi este anxietate la matematică, un sentiment de frustrare intensă sau neputinţă despre capacitatea
cuiva de a face matematică. Ceea ce nu realizează ei este faptul că sentimentele lor referitoare
la matematică sunt comune tuturor într-o anumită măsură. Chiar şi cei mai buni matematicieni sunt
predispuşi la anxietate – în ciuda faptului că iubesc matematica şi se descurcă foarte bine.
articolul
complet » |
| | | | |
|
|
|
|
| |
| | | | | Revista
electronică Didactic.ro este înregistrată cu ISSN 1884-4679 la Biblioteca Naţională şi este editată lunar de Didactic.ro, Cancelaria Naţională a cadrelor didactice din România.
Didactic.ro este un serviciu oferit de INTUITEXT,
compania de software educaţional a grupului Softwin.
INTUITEXT - Didactic.ro
Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 10A, complex Conect Business Park, clădirea
Conect 1, et. 1, sect. 2, Bucureşti, cod 020337.
Tel: 021-408 56 00
Fax: 021-233 07 63
E-mail: newsletter@didactic.ro
Condiţii de publicare în Revista electronică Didactic.ro
Dascălii care doresc să publice în Revista electronică Didactic.ro trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
- se trimit numai documente WORD, de maximum 3 pagini, redactate cu Times New Roman,
cu mărimea fontului 12, spaţiere la 1,5 rânduri;
- textele trebuie să fie obligatoriu cu diacritice şi
să conţină la final numele şi titlul didactic al autorului, şcoala şi localitatea la care predă acesta;
- documentele WORD trebuie să fie
denumite cu titlul materialului;
- în cazul în care au fost folosite surse bibliografice, în
mod obligatoriu acestea trebuie precizate la finalul materialului.
Articolele se primesc la adresa newsletter@didactic.ro şi
intră automat în procesul de selecţie pentru publicarea în revista electronică. Nu se trimite mesaj de confirmare a primirii articolelor sau a acceptării
lor spre publicare. | | | | | |