190
de lei – toată colecţia Gazeta Matematică 1895-2009 (ediţie
electronică).
Foloseşte codul ELGM-1895 la efectuarea comenzii. [Click Aici] pentru
detalii. |
|
|
|
| Articolele Cancelariei Naţionale |
| | | | | Dependenţa
de calculator: cauza războiului între generaţii, Prof. Bistreanu Daniela
Maria, Colegiul Tehnic de Aeronautică “Henri Coandă”, Bucureşti
Indiferent de specialitatea noastră ca profesori, ne confruntăm deseori cu apatia,
oboseala şi lipsa de implicare a elevilor la acţiunile didactice. Sunt nenumăraţi
factorii pe care dăm vina, sunt fără număr cauzele pe care le găsesc părinţii şi
pline de imaginaţie scuzele copiilor. De ce dintr-o dată totul a devenit prea stufos,
materia mult mai complicată, orele prea monotone şi totul pare fără rost în minţile
micilor sau mai marilor noştri elevi? Vina o purtăm toţi: părinţii mult prea ocupaţi,
societatea mult prea anormală pentru a oferi recompense celor care învaţă, profesori
umiliţi şi demotivaţi, un sistem de învăţământ prea nehotărât pentru a şti exact
ce vrea. Si cauzele pot continua.
articolul complet » |
|
Neconvenţionalul
în orele de limba română, Înv. Cristina Maria Morar Şc. Gen. Lunca Câlnicului, Lunca Câlnicului,
jud. Braşov
Multă vreme creativitatea a fost considerată apanajul exclusiv al unei minorităţi restrânse, ceea
ce este adevărat dacă ne gândim la nivelul creativităţii inovatoare şi la cel al creativităţii emergente.
Orice om normal poate realiza o îmbunătăţire în munca sa, o mică „inovaţie sau invenţie”. În multe
ţări numărul inventatorilor cu brevet este de ordinul „zecilor şi chiar al sutelor de mii” (Cosmovici
A., Iacob L., 1999, p. 154). Pentru a se ajunge la o astfel de performanţă e nevoie de o preocupare
specială, de condiţii favorabile dezvoltării creativităţii. Aspiraţia spre dezvoltarea spiritului
creativ a dus la conceperea unor metode care, pe de o parte, să combată blocajele, iar pe de altă
parte, să favorizeze asociaţia cât mai liberă a ideilor. În acest scop, unele metode se bazează pe
o stare de relaxare, pe îndepărtarea criteriilor raţionale şi a spiritului critic.
articolul
complet » |
|
Metode
interactive de grup folosite în învăţământul preşcolar, Prof. Popescu Rodica, Grădiniţa P.N. Nr.
27 Târgu-Jiu, Gorj
Metodele interactive de grup sunt modalităţi moderne de stimulare a învăţării experenţiale, de exersare
a capacităţilor de analiză, de dezvoltare a creativităţii copiilor. Specific acestor metode este
faptul că ele promovează interacţiunea dintre preşcolari, schimbul de idei, de cunoştinţe, asigurând
un demers interactiv al actului de predare-învăţare-evaluare. Prin folosirea acestor metode, preşcolarii
depun un efort intelectual, de exersare a proceselor psihice, de abordare a altor demersuri interdisciplinare
prin studiul mediului concret şi prin corelaţiile elaborate interactiv, în care îşi asumă responsabilităţi,
formulează şi verifică soluţii.
articolul complet » |
| | | | |
|
|
|
|
| |
| | | | | Revista
electronică Didactic.ro este înregistrată cu ISSN 1884-4679 la Biblioteca Naţională şi este editată lunar de Didactic.ro, Cancelaria Naţională a cadrelor didactice din România.
Didactic.ro este un serviciu oferit de INTUITEXT,
compania de software educaţional a grupului Softwin.
INTUITEXT - Didactic.ro
Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 10A, complex Conect Business Park, clădirea
Conect 1, et. 1, sect. 2, Bucureşti, cod 020337.
Tel: 021-408 56 00
Fax: 021-233 07 63
E-mail: newsletter@didactic.ro
Condiţii de publicare în Revista electronică Didactic.ro
Dascălii care doresc să publice în Revista electronică Didactic.ro trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
- se trimit numai documente WORD, de maximum 3 pagini, redactate cu Times New Roman,
cu mărimea fontului 12, spaţiere la 1,5 rânduri;
- textele trebuie să fie obligatoriu cu diacritice şi
să conţină la final numele şi titlul didactic al autorului, şcoala şi localitatea la care predă acesta;
- documentele WORD trebuie să fie
denumite cu titlul materialului;
- în cazul în care au fost folosite surse bibliografice, în
mod obligatoriu acestea trebuie precizate la finalul materialului.
Articolele se primesc la adresa newsletter@didactic.ro şi
intră automat în procesul de selecţie pentru publicarea în revista electronică. Nu se trimite mesaj de confirmare a primirii articolelor sau a acceptării
lor spre publicare. | | | | | |