Cum
îţi poţi ajuta elevii care nu au înţeles tot ce le-ai predat la clasă?
Vezi AICI propunerile
Didactic.ro. |
|
|
|
| Articolele Cancelariei Naţionale |
| | | | | Modele
europene de practici educaţionale în materie de orientare şcolară, Prof.
Ciocănea Nora, Liceul Teoretic „Iulia Zamfirescu”, Mioveni, jud. Argeş
Cum să evităm ca orientarea şcolară şi profesională să fie ireversibilă
şi dramatică? Cum să oferim elevilor instrumentele de „pilotaj ale propriului
parcurs şcolar”, ajutându-i să se orienteze şi nu triindu-i sau selecţionându-i
pe baza unor criterii stricte, generale, exterioare? E posibil să concepem
o orientare care cuprinde calităţile şi preferinţele individuale?
articolul complet » |
|
Metode
interactive de predare-învăţare: harta kinestezică şi metoda acvariului, prof. inv. primar Bălan
Ovidiu, Grupul Şcolar „Petru Rareş” - Bacău
Harta kinestezică reprezintă o metodă interactivă de interacţiune centrată pe analiza fenomenului,
producerea ideilor şi rezolvarea de probleme. Este o metodă care urmăreşte învăţarea asociativă bazată
pe mişcarea copilului.
articolul
complet » |
|
Dosarul
cu pitici - cum am stimulat motivaţia pentru învăţare a elevilor mei, Înv. Anca Mica-Prundeanu,
Liceul Teoretic „Vasile Goldiş” Arad
De-a lungul ultimilor ani de experienţă didactică mi-am pus tot mai serios problema găsirii unor
metode de stimulare a motivaţiei pentru învăţare la elevii de clasa I. Observam un interes mai scăzut
manifestat de părinţi pentru a le insufla copiilor, în cadrul familiei, interesul pentru activităţile
de la şcoală, un grad mai scăzut al capacităţii de concentrare a atenţiei la copii la intrarea în
şcoală, o preocupare mai scăzută din partea instituţiilor statului în crearea unei imagini reale
a ceea ce şcoala oferă elevilor din toate timpurile, educaţie şi instrucţie, pentru o viaţă mai plină
de împliniri, mai plăcută şi mai bogată spiritual.
articolul complet » |
| Metode
interactive utilizabile în procesul de predare - învăţare a biologiei, Prof. Stan Gabriela-Cristina,
Gr. Şc. Bârseşti, Târgu-Jiu, Gorj
Există o varietate de metode didactice pe care profesorul le poate folosi selectiv în activitatea
sa cu elevii. Profesorul de biologie alege şi foloseşte, din multitudine metodelor, anumite metode
în funcţie de obiectivul didactic al lecţiei, conţinutul şi specificul disciplinelor biologice, particularităţile
de vârstă ale elevilor.
articolul complet » |
| | | | |
|
|
|
|
| |
| | | | |
Articole |
|
Hiperactivitatea
şi regulile sociale
citeşte »
Cum se învaţă încrederea în sine
citeşte » |
|
Ne
jucăm şi învăţăm |
|
Jocuri
pentru copiii preşcolari
citeşte »
Cum se realizează o floare-felicitare
citeşte » |
| | | | | | | |
| |
| | | | | Revista electronică Didactic.ro este înregistrată cu ISSN 1884-4679 la Biblioteca Naţională şi este editată lunar de Didactic.ro, Cancelaria Naţională a cadrelor didactice din România. Didactic.ro este un serviciu oferit de INTUITEXT, compania de software educaţional a grupului Softwin.
INTUITEXT - Didactic.ro Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 10A, complex Conect Business Park, clădirea
Conect 1, et. 1, sect. 2, Bucureşti, cod 020337.
Tel: 021-408 56 00 Fax: 021-233 07 63 E-mail: newsletter@didactic.ro
Condiţii de publicare în Revista electronică Didactic.ro Dascălii care doresc să publice în Revista electronică Didactic.ro trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
- se trimit numai documente WORD, de maximum 3 pagini, redactate cu Times New Roman, cu mărimea fontului 12, spaţiere la 1,5 rânduri; - textele trebuie să fie obligatoriu cu diacritice şi să conţină la final numele şi titlul didactic al autorului, şcoala şi localitatea la care predă acesta; - documentele WORD trebuie să fie denumite cu titlul materialului; - în cazul în care au fost folosite surse bibliografice, în mod obligatoriu acestea trebuie precizate la finalul materialului.
Articolele se primesc la adresa newsletter@didactic.ro şi intră automat în procesul de selecţie pentru publicarea în revista electronică. Nu se trimite mesaj de confirmare a primirii articolelor sau a acceptării lor spre publicare. | | | | | |