|
Ştiri
din educaţie |
|
|
|
|
|
Un nou concurs Didactic.ro: Sunt mândru de copiii mei ...
Iată câţiva dintre copiii cu care se mândresc dascălii:
Vă voi vorbi cu drag despre eleva mea, Nagy Daniela. Nu voi vorbi despre rezultatele
ei la învăţătură (care sunt bune), participarea la serbări, scenete, ci despre
pasiunea ei pentru origami, arta plierii hârtiei. Ei şi, veţi spune, azi sunt mulţi copii care iubesc şi realizează aceste figurine
de hârtie, care prind viaţă în mâinile lor şi care încântă ochiul privitorului. Da,
încântă ochiul privitorului, dar ochii Danielei nu. articolul
complet » |
|
Legea
educaţiei – contractul dintre şcoală şi părinte
Prin noua Lege a educaţiei, părinţii vor avea responsabilităţi sporite în privinţa
educaţiei copiilor lor.
articolul
complet » |
|
O
nouă serie de lecţii pe calculator de la INTUITEXT
Dragi dascăli, vă invităm să descoperiţi noua serie de lecţii pe calculator
adresate elevilor din ciclul primar: Matematică clasa a II a - Scormonilă
Sparge Gheaţa. Acest CD ajută elevii să înţeleagă mai uşor matematica de clasa a II-a.
Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să daţi [CLICK
AICI]. |
|
Ce cred părinţii despre portofoliul educaţional
Pe Didactic.ro şi SuntParinte.ro, cadrele didactice şi părinţii au discutat despre
eficienţa portofoliului educaţional ca metodă de evaluare a elevilor. Pe didactic.ro,
51% din cei 427 de respondenţi s-au pronunţat în favoarea portofoliului educaţional.
Însă 70% dintre părinţii care s-au implicat în dezbatere au fost împotriva acestuia.
articolul
complet » |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cum
îţi poţi ajuta elevii care nu au înţeles tot ce le-ai predat la clasă?
Vezi AICI propunerile
Didactic.ro. |
|
|
|
| Articolele Cancelariei Naţionale |
| | | | | CBA
- cum monitorizăm progresul individual al elevilor, înv. Smaranda LUP,
Şc. Gen. Podul Rebrii, com. Rebrişoara, Bistriţa-Năsăud
De câte ori, ca şi cadre didactice, nu ne-am întâlnit cu o serie de conţinuturi
şi cerinţe prea dificile pentru unii elevi, sau prea simple şi plictisitoare
pentru alţii? De câte ori nu am auzit spunându-se despre un copil “X” că
este un elev “slab” la învăţătură. Slab în raport cu ce? Poate că a în
ultimele 2 luni a făcut progrese remarcabile la citit, deşi raportat la
cerinţele programei este încă în urmă. Cu siguranţă trebuie cumva monitorizate
aceste progrese şi motivate altele viitoare.
articolul complet » |
|
Incluziunea
copiilor cu ADHD, prof. June Neluţa, Grăd. nr. 24, Timişoara
În învăţământul românesc se constată o creştere a incidenţei cazurilor în care copiii sunt diagnosticaţi
sau acţionează în aşa fel încât ar putea fi diagnosticaţi cu ADHD.
Practica pedagogică demonstrează că atunci când implicarea copiilor este activă şi relaţiile intra-personale
şi a activităţilor de învăţare sunt stimulative şi colaborative, rezultatele sunt benefice.
articolul
complet » |
|
Step
by step, o alternativă educaţională de viitor? prof. Bălan Ovidiu, Gr. Şc. "Petru Rareş" Bacău,
jud Bacău
Ritmul rapid al dezvoltării din zilele noastre a dus la descoperiri ce influenţează diferit modul
de viaţă al oamenilor. Copiii trăiesc în mijlocul frământărilor actuale şi, mânaţi de dorinţa lor
caracteristică de a şti, vor să afle de ce lucrurile sunt aşa şi nu altfel, vor să-şi exprime opiniile,
să găsească ei înşişi soluţii pentru rezolvarea unor probleme. Fiecare copil este o personalitate
în formarea căreia apar influenţe diferite, intervin întrebări ce întotdeauna aşteaptă un răspuns,
intervin şi anumite reacţii ce trebuie dirijate. Şi cât de greu este uneori să te descurci cu întrebările
lor!
articolul complet » |
| Ce
cărţi a mai citit copilul meu? Prof. Flaider Elena, Şc. cu cls I-VIII Ghirdoveni, Dâmboviţa
Cartea este comoara fără de preţ în care oamenii îşi adună cele mai frumoase gânduri, ca alţii
să le poată folosi în voie. Literatura pentru copii investighează universul propriu de cunoaştere
al copilului, năzuinţele, aspiraţiile lui cele mai înalte, relevă eroismul oamenilor din totdeauna,
printr-o ingenioasă transfigurare artistică. Este dificilă alegerea dintre creaţiile literaturii
române şi universale pe acelea posibil de abordat prin activităţi şcolare şi extraşcolare, generatoare
ale interesului pentru cunoaştere şi ale gustului pentru lectura.
articolul complet » |
| | | | |
|
|
|
|
| |
| | | | |
Concurs |
|
Sparge
gheaţa cu amintiri din clasa a doua!
citeşte » |
|
Articole |
|
Prevenirea
violenţei în şcoli
citeşte »
Lucruri pe care nu este bine să le spui copilului
citeşte »
Prevenirea violenţei la adolescenţi
citeşte » |
|
Ne
jucăm şi învăţăm |
|
Cum
îl ajuţi pe copil să îşi formeze conceptele matematice
citeşte » |
| | | | | | | |
| |
| | | | | Revista electronică Didactic.ro este înregistrată cu ISSN 1884-4679 la Biblioteca Naţională şi este editată lunar de Didactic.ro, Cancelaria Naţională a cadrelor didactice din România. Didactic.ro este un serviciu oferit de INTUITEXT, compania de software educaţional a grupului Softwin.
INTUITEXT - Didactic.ro Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 10A, complex Conect Business Park, clădirea
Conect 1, et. 1, sect. 2, Bucureşti, cod 020337.
Tel: 021-408 56 00 Fax: 021-233 07 63 E-mail: newsletter@didactic.ro
Condiţii de publicare în Revista electronică Didactic.ro Dascălii care doresc să publice în Revista electronică Didactic.ro trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
- se trimit numai documente WORD, de maximum 3 pagini, redactate cu Times New Roman, cu mărimea fontului 12, spaţiere la 1,5 rânduri; - textele trebuie să fie obligatoriu cu diacritice şi să conţină la final numele şi titlul didactic al autorului, şcoala şi localitatea la care predă acesta; - documentele WORD trebuie să fie denumite cu titlul materialului; - în cazul în care au fost folosite surse bibliografice, în mod obligatoriu acestea trebuie precizate la finalul materialului.
Articolele se primesc la adresa newsletter@didactic.ro şi intră automat în procesul de selecţie pentru publicarea în revista electronică. Nu se trimite mesaj de confirmare a primirii articolelor sau a acceptării lor spre publicare. | | | | | |