| Articolele Cancelariei Naţionale |
| | | | | Prăpastia
digitală dintre generaţii, prof. fizică Stefania Kovács, Şc. cu cls.
I-VIII nr. 3 Carei, jud. Satu Mare
”Generaţia Y”, ”generaţia-web”, sau ”generaţia IT”- sunt termeni pe care-i
întâlnim din ce în ce mai des, termeni prin care este denumită generaţia
care are aceeaşi vârstă cu word wide web, copiii, elevii noştri care s-au
născut şi au crescut în lumea informaţiei şi a tehnologiei. Se recunosc
după tonurile de apel ale telefoanelor mobile, navighează pe iPod, îşi
fac prieteni pe internet. Cu mp3-player în buzunar şi căşti pe urechi,
ei petrec ore în şir în faţa monitorului, în afara oricăror coordonate
spaţio-temporale. Însă, dacă avem probleme cu setarea oricărui aparat electronic,
putem apela la ei.
articolul complet » |
|
Televizorul,
computerul sau cartea în timpul liber? Înv. Brăgărea Mariana, Şc. cu cls. I -VIII, Nr. 3, „Nanu
Muscel”, Câmpulung, Argeş
Există, oare, o legătură între vizionarea TV, statul în faţa computerului şi declinul abilităţii
de a citi? Un studiu făcut pe un grup de 500 de copii între 9 şi 10 ani, a indicat faptul că, toţi
au declarat că preferă să se uite la televizor, sau să folosească computerul în scop recreativ decât
să citească. Aceasta este, de fapt, situaţia generală la nivelul tuturor societăţilor occidentale,
unde s-a generalizat ritualul zilnic al vizionării TV sau al activităţii în faţa monitorului computerului.
Chiar şi în România este uşor de constatat că nici copiii şi nici tinerii crescuţi cu TV şi calculator
nu mai citesc cărţi. Urmărirea emisiunilor TV şi navigarea pe internet sunt mai provocatoare, mai
relaxante, nu pretind niciun efort, spun copiii, şi de aceea le preferă.
articolul
complet » |
|
Învăţarea
prin cooperare, Înv. Morăraşu Laura Monica, Şcoala “Miron Costin” Bacău
Învăţarea prin cooperare reprezintă una din temele abordate frecvent de către teoreticienii şi practicienii
educaţiei.
Această temă de reflecţie reprezintă un punct de plecare pentru schimbarea practicilor educaţionale,
deoarece individualismul şi competiţia promovate în clasele din România pot fi echilibrate de practici
educaţionale democratice şi cooperative, care să stimuleze participarea elevilor şi ameliorarea rezultatelor
şcolare.
articolul complet » |
| Factorii
de risc în dezvoltarea competenţelor emoţionale şi sociale la preşcolari, Prof. Groza Adriana Carmen,
consilier şcolar, Grădiniţa cu PP nr 1+5, Zalău, Sălaj
Particularităţile individuale de vârstă la copiii preşcolari pot fi evidente şi la nivelul de dezvoltare
a competenţelor emoţionale şi sociale. Acestea sunt influenţate de factorii intrapersonali şi interpersonali.
Dezvoltarea optimă din acest punct de vedere are o puternică componenţă genetică specifică fiecărui
copil cât şi influenţele de mediu social şi educaţional în care se dezvoltă copilul. Interacţiunea
optimă ai acestor factori poate reprezenta o sursă de protecţie care asigură adaptarea optimă a copilului.
De aceea conştientizarea rolului acestora este esenţială pentru prevenţia problemelor de sănătate
mentală şi menţinerea unei funcţionalităţi normale. Pe de altă parte, interacţiunea inadecvată a
acestor factori poate contribui la dezvoltarea deficitară a competenţelor emoţionale şi sociale,
care pot deveni în timp sursă de tulburări emoţional-comportamentale.
articolul complet » |
| Consecinţele
psiho-comportamentale ale violenţei domestice asupra copilului, Înv. Camelia Râcu, Şc. cu cls.
I-IV nr. 4, Zimnicea
Una din cele mai importante funcţii ale familiei constă în educarea şi formarea tinerilor în vederea
integrării lor optime în viaţa şi activitatea socială. În cadrul grupului familial, părinţii exercită,
direct sau indirect, influenţe educaţional- formative ale propriilor copii.
Într-o familie normală, în interacţiunea copii- părinţi, aceştia din urmă se adaptează firesc trebuinţelor
psiho- afective şi fizice, necesare unei dezvoltări echilibrate, armonioase a minorilor. Perturbarea
funcţiilor familiei se petrece (în general) ca o stare de boală cronică ce se acutizează în momentele
evenimentelor de violenţă.
articolul complet » |
| | | | |
|
|
|
Cum
îţi poţi ajuta elevii care nu au înţeles tot ce le-ai predat la clasă?
Vezi AICI propunerile
Didactic.ro. |
|
| |
| | | | |
Articole |
|
Moş Crăciun nu există. Cum îi spui copilului?
citeşte »
Cum economiseşti banii de sărbători?
citeşte » |
|
Activităţi
practice |
|
Cum
realizezi portretul lui Moş Crăciun
citeşte »
Ghirlande de îngeraşi
citeşte » |
| | | | | | | |
|
|
|
|
Ştiaţi
că Pitagora considera cunoştinţele muzicale ca făcând parte din
domeniul matematicii şi în mod special din teoria numerelor? „Sunetele armonioase,
spunea Pitagora, sunt produse de rapoartele exprimate în numere întregi şi cu cât
valoarea numerică a raportului este mai mică cu atât sunetul este mai frumos”.
www.AnulMatematicii.ro |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| | | | | Revista electronică Didactic.ro este înregistrată cu ISSN 1884-4679 la Biblioteca Naţională şi este editată lunar de Didactic.ro, Cancelaria Naţională a cadrelor didactice din România. Didactic.ro este un serviciu oferit de INTUITEXT, compania de software educaţional a grupului Softwin.
INTUITEXT - Didactic.ro Şoseaua Pipera-Tunari nr. 1/VII
Nord City Tower, etaj 4 Voluntari, Ilfov Tel: 021-408 56 00 Fax: 021-233 07 63 E-mail: newsletter@didactic.ro
Condiţii de publicare în Revista electronică Didactic.ro Dascălii care doresc să publice în Revista electronică Didactic.ro trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
- se trimit numai documente WORD, de maximum 3 pagini, redactate cu Times New Roman, cu mărimea fontului 12, spaţiere la 1,5 rânduri; - textele trebuie să fie obligatoriu cu diacritice şi să conţină la final numele şi titlul didactic al autorului, şcoala şi localitatea la care predă acesta; - documentele WORD trebuie să fie denumite cu titlul materialului; - în cazul în care au fost folosite surse bibliografice, în mod obligatoriu acestea trebuie precizate la finalul materialului.
Articolele se primesc la adresa newsletter@didactic.ro şi intră automat în procesul de selecţie pentru publicarea în revista electronică. Nu se trimite mesaj de confirmare a primirii articolelor sau a acceptării lor spre publicare. | | | | | |